Sista dagen

En liten bild på E4:ans meny.

Så var det utcheck från hotellet. Detta gjordes i receptionen. Så här der den ut. Ja det är tvättföråd med :D.

Följer några bilder från E4:an innan öppning. Vi skall äta lunch här innan vi tar taxi till flygplatsen.

Tur att vi åker hem i dag. Värmebölja på väg in. Skall bli upp mot 40 grader sägs det.

Rebecca, överaskningen kommer lite senare så du behöver inte fundera mer på det nu. Ingen resturang än på Mallis.

That's all folks will be back next year

PS. Om vi inte hamnar i Zürich DS.

Middag på stranden ...

... blev lika mysig som man kan hoppas på. Kycklingsallad, bröd, rött vin, chokladpudding, körsbär och
tänt ljus. Vågorna som kluckar och stjärnklar himmel. En lördagskväll som är värd all lägga på minnet.

Söndag var det sol och bad under dagen. På kvällen tog vi en promenad mot
centrum av Palmanova för att äta. Blev middag på ett ställe och sen efterrätt på ett annat. Vi tog
sen en sväng till Magaluf för att se om det var någon fart på E 4:an. Det var så mycke så vi gick bara förbi.

Måndag har det varit bad i poolen. Vattnet vid stranden var inte så roligt i dag, mycke skräp som
flöt in. Just nu är det middag på E 4:an. Mätta och belåtna är vi. Vad som händer sen i kväll är ej klart än.

Vi har lite på gång som kan komma att informeras om här om ni har tur.
BIG SURPRISE

Erica och Ida på vår båttur under lördagen till Palma.

Finns det inget att dricka får man fixa bilden så det ser ut som man har det.

Någon som har sett denna person?

någon har hittat nya funktioner i mobilen......

Så fortsätter resan

Vi tyckte det blev mycke sand som kom med från stranden. Jobbigt att gå på i lägenheten. Köpte oss
därför ett par flippflopp att ha på innomhus.

Fredagskvällen tog vi bussen till Palma. En Drymartini för mig och en öl för Ronny.

Utsikten medan vi intog denna drink kan man inte klaga på.

Sen blev det middag på Kina restaurang. Inte vilken som helst. Maten kommer på löpande band. Ordagrant.

... och gott var det . Förstår man av alla fat som vi tog till oss. Jag beställde ett glas rött. Fick en flaska. Vet inte om vinet var så billigt men betalde drygt 5 euro för flaskan. Och ner gick den med (med hjälp av Ronny).

Bildbevis på priset på vinet finns här.

Desto dyrare blev det sen. Vi besökte den unika baren ABACO (sök den gärna på nätet). Där kostade alla
drinkar 16 euro.  Fanns dyrare dricka med om så önskades.

Vi höll oss till en varsin för 16 euro/styck.

Ronny  med drink på Abaco.

Så var det lördag och upp i ottan. Båttur till Palma med Erica och Ida. En härlig båtresa med fin utsikt längs kusten Magaluf - Palma

Det var så att man kunde sitta och se under vattnet när man åkte. När åten stod stilla eller
körde sakta gick det bra att se, sen blev vågorna och skvalpet för mycket för att kunna se något.
Då satte vi oss uppe på soldäck i stället.

I Palma gick vi på marknad. Lite inhandlades av Erica och Ida. På promenaden tillbaka fotades lite.

Ronny och jag hoppade av i Palmanova. Erica och Ida fortsatte färden till Magaluf. Dom sitter långt bak
på båten och vinkar. Lite svårt att se här.

Med ett tomt kylskåp fick vi lov att gå till affären och fylla upp lite. Sen mat och vila. Just nu
sitter vi på E 4:an och planerar för vilken mat vi skall köpa och ta med till stranden för att äta middag
där i kväll. Blir nog Kyckling och baconsallad. Sen lite rött till det så blir det en bra strandmiddag.

Lördag går mot söndag och vad vi hittar på i morgon vet man aldrig. Sol och bad lär det väl bli i alla fall.

Efterrätt

Irish Coffey made by Erica

Väder

så blev middagen

Torsdag (tror jag)

Torsdagen startade med att Carina tog en morgonpromenad till Magaluf. Skulle lämna
Ericas tvätt. Men i deras bostad var det inte mycke liv. Alla sov nog som stockar. Så
det var att promenera hem ingen.
Dagen för övrigt har vi tillbringat halva vid havet (som i dag var mycket smutsigt)
och andra halvan vid poolen (eftersom det var så smutsigt i havet). sen blev det kaffe
och kaka på balkongen innan det var dax att göra sig klar för kvällens middag.

Gör vi något mer än solar, badar, slappar och äter? Nej, inte så mycke mer. Men vi har
planer för utflykter längre fram. Återkommer med dessa då de är aktuella.
Sitter just nu på e-fyran.com och äter middag

På begäran lite mer bilder

Några dagar har gått ...

... och vi har inte kommit till skott att skriva om våra dagar här nere. Men nu får vi råda bor på det och ge er lite information.

Söndag och måndag bestod av sol, bad och slapp. Skönt som bara den. Kanske lite för varmt i solen och vatten som knappt svalkar.

Tisdag var Erica ledig. Vi solade och badade på dagen. På kvällen tog vi taxi till Palma för att titta inne i katedralen. Mycket pampigt. Lite bilder kommer från denna utflykt. Vi var också i de delar av Palma som skall ha det små trevliga resturangerna. Små och trevliga var de kanske men så gott vet vi inte om det var. Vi gick efter att ha ätit upp mot hamnen för efterrätt. Den var desto bättre. Mycker god. Sen var det taxi hem igen. Lämnade Erica vid hennes lägenhet och sen gick vi strandpromenaden mot vår lägenhet. Stannade och tog en varsin paraplydrink innan vi drog hem för kvällen.

Det var tisdagen. Onsdagen enligt följande så här långt.

Tvättat åt Erica (har tvättmaskin i lägenheten), sol och bad. Slappat lite innan vi gick mot E 4:an för att ta en aptitretare. Där är vi nu.

Hörs och ses!

Lägenhet del2

Lägenhetsvisning del1

Fortsättning av resan till Mallis

Ja då var det dax att gå till gateen för flyg till Zûrich. När vi kom fram för att visa våra bordingcard sa damen i disken "jag har gett er lite bättre platser". Tack sa vi och viste inte vad det innebar riktigt.

Men det fick vi snart erfara. Vi hade fått platser mellan ekomoni och buisnessclass som innbar fri mat och fri dryck under hela resan. Ja det var även de drycker med alkohol i. Vi åt drack och njöt av vår resa. Insåg att vi nog gjort ett bra byte på Kastrup.

Ronny ville ha en öl till. När flygvärdinnan kom fram till honom frågade hon med en gång om han ville ha en öl. Som ett frågetecken sa han ja tack. Hon sa då att hon hade sett det 10 meter innan hon kom framtill honom.

Vi landade i Zûrich och satte oss att vänta på nästa plan mor Mallis. Nu var det dax för buisnessclass vad det nu innebär. Vi har ingen erfarenhet av detta sedan tidigare.

Så här var det. Vi intog våra platser. Så fort alla satt sig kom flygvärdinnan och bjöd på champagne. Innan vi en startat! Vad kommer sen då? Jo det blev mat, efterrätt, kaffe och choklade. Till detta vin och öl. Till kaffet tog Ronny en whisky. Ingen kostnad för oss för något av det som det bjöds på. Nu insåg vi ännu mer att vårt byte inte var dumt alls. Hur ofta får man chans att åka buisnessclass.

Vi landade strax innan 19,00, hämtade våra väskor och tog en Taxi till Palmanova och vårt hotell Las Palomas. Såg lite konstigt ut. Hittade inge reception, men den fanns där. I ett tvättföråd var den inhyst. Ja ja, det kan väl gå det med. Vi presenterade oss och fick veta att det fanns ett meddelande till oss.

Trevligt! Nej det var det inte. Vi hade inget rum första natten, utan blev hänvisade till ett hotell som låg just bredvid. Som kompensation så fick vi middagen på kvällen och frukost på morgonen. Nej inte en sak till som blev annorlunda. Men det är bara att bita ihop och dra iväg till det andra boendet. Middagen skippade vi. Mätta efter allt vi fått tidigare på dagen så fick den stå åt sidan.

Efter en stund tillsammans med Erica gick vi hem och la oss. Mycket trötta.

Frukosten var inte alls dum att få på morgonen. Vi gick sen till stranden och hoppades att vi skulle få vårt rätta boende vi 13-tiden. Hade tur denna gången. Vi fick det och det var till belåtenhet som tur var.

Sitter just nu på E-fyran och har ätit lunch. Så nu är vi mätta igen.

Hej så länge!
Skickar me lite bilder från resan ner , mest mat o dricka

Kastrup

den smakade inte illa , var bara lite varm

mat på swiss air från Zürich

Champagne

Innan take off från Zürich

SAS från Kastrup från Köpenhamn till Zürich

Vägen till Mallorca ...

... blev inte den som var planerad från början. Vi kom iväg med tåget från Mörrum kl. 6,37 som planerat, checkade in våra väskor och tog oss till gaiten. När vi sod där och väntade ropades det ut att planet var överbokat med två platser. Man undare om det fans två frivilliga som kunde tänka sig att åka senare och vara på Mallorca kl. 18,30 i stället för 13,30. Kompensation för detta var 150 euro/person. Gissa vem som vill ta detta erbjudande? Ronny så klart. Jag ville nir till Erica och få eftgermiddagen med henne. De ropade ut i högtalaren igen och jag hade funderat en stun och kunde kanske tänka mig det. Erica skulle ju jobba till 19,00 så om vi kom senare var ju inte så farligt. Vi tog erbjudandet. Drygt 3300 kr rikare var ju inte dumt.

Nu var det till att bege sig för att få nya bordingcard. Detta innebar att det blev byte i Zûrich så det var två starter och två landningar. Som många av er vet är ju Ronny lite flygrädd. Men det gick bra. Med bordingcarden i handen fick vi veta att det tyvärr fick bli buisnessclass mellan Zûrich och Mallorca. :D. Det tackar man ju inte nej till. Vi fick även 150 danska kronor var att äta för på Kastrup medan vi väntade tills det första planet skulle lyfta. Ytterligare ett pluss för att vi hjälpte till så alla andra fick plats.

Fortsättning följer i morgon. Det kommer mera intressant som vi inte själva viste om.

Incheckat

Nu är det incheckat o klart , dags att börja packa

incheck

Matlagning

Hemma själv innebär bl.a matlagning och bland det svåraste inom matlagning är att steka ägg.
Men jag lyckades ganska bra