Det häner saker ...

Vist blir det mest bad, sol och god mat här på ön. Men lite har det hänt som bryter vardagen för oss.

I lödags spelade HIF mot MFF. Letade sportbarer som kanske sände matchen. Lotta letade så intensivt så hon cyklade en bit in i baren för att se ...



Vi hittade ett ställe till slut som säde den. Där blev vi sittades och såg matchen sluta 2-2.

I hanmen hade vi besök av beväpnad militär. Detta var vad vi såg från balkongen.



Kvällen avslutade vi med middag på en trevlig grekisk restaurang. Mycket god mat fick vi.



Det första man såg på söndagsmorgonen vad fyra tjejer som övernattade på strandkanten.



Måste vara både obekvämt och varmt.

Dag bestod sedan av bad och sol.

När vi sen kom hem och jag skulle gå på toa hade vi fått in en objuden gäst. Måste säga att jag inte skulle bjudit in heller om jag fått frågan. Det var nämnligen en kackerlacka på ca 4-5 cm. Gav ifrån mig några höga toner och så fick Ronny in och jaga den. Dog gjorde den av ett tramp. Den var så äcklig så jag glömde fota den.

Pizza på Mamma Rosa med Martina i vårt sällskap var kvällens måltid. Gott och trevligt.

I dag måndag har vi cyklat upp till den fina stranden i Tigaki igen. Lika varmt under cykelturen denna gång som förra. Efter en stunds sol och bad blev vi lite oroliga. Verkade som det skulle bli omslag i vädret. Vi siktade nämnligen de första molnen på 10 dagar ...



Blev som tur var blev det inte mer än det ni kan se på bilden. Hoppas ni förstår vår oro ...

Ni sitter vi här med fördrink och planerar för kvällen middag. Blir på Spitaki ...

Tack för i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0