Borta bra men hemma bäst … eller?

Så var det sista dagen på vår resa och denna dagen skulle bli lång. Flyget skulle gå kl. 04.40 nästa morgon och rummet skulle lämnas kl. 12.00. Efter frukost och lite surfande frågade Ronny i receptionen om det var ok att lämna väskorna någonstans på hotellet eftersom vi inte skulle åka till flygplatsen förrän senare på kvällen. Fick då erbjudandet att vi kunde behålla rummet fram till 20.00 mot en avgift på 15€. Det slog vi till på. Då kunde vi gå till hotellet och duscha och fixa innan vi åkte till flygplatsen.

Tänkte oss en dag på stranden. Hade inte haft någon sådan på några dagar. Packade ihop och gick ut, ett dopp och sen kände Ronny att han inte mådde riktigt bra. Han gick till hotellet och jag var kvar på stranden en stund till. När jag kom tillbaka till Ronny hade han börjat få feber och den steg hela tiden. Som mest var den uppe i 39,9 grader … Dessutom hade han fått värk i sitt vänstra knä som också hade börjat svullna upp lite. Fick packa fram sovsäcken för att han frös så mycket. Vi hade då ca 30 grader varmt i rummet. Detta var vid lunchtiden så det var ännu några timmar som kunde användas till att kurera så mycket som möjligt tills vi skulle ge oss iväg. Jag servade honom med dricka och med mat. Kollade tempen och gav febernersättande. Vi kollade tiden till det verkade och hur länge effekten satt i med tanke på natten på flygplatsen och resan hem sen. Hade ju en tågresa med på några timmar som skulle fixas också.

Vatten, cola, ost och skinkpaj, Alvedon och Ibumetin om vartannat hela eftermiddagen. Vid 19.00 checkade vi ut och tog den lokala bussen till flygplatsen. Väl där försökte vi hitta en bra plats att sitta en stund på och sen en plats att kunna krypa ner i sovsäcken lite senare för att få lite sömn. Skall säga att det finns inte mycket trevliga ställen att vila på på Rhodos flygplats. Men trots detta så fick vi lite sömn både Ronny och jag.

Check in, lite väntan till och så på planet som lyfte i tid. Det vill säga 04.40 Grekisk tid som är en timme före oss här i Sverige. Landade strax efter 7 på morgonen och hade sådan tur att det gick ett tåg lite efter 8 så vi kunde ta det.

Efter drygt två timmar hoppade vi av i Mörrum och hade nu en ca två km promenad till vårt kära hem. En promenad med ryggsäckar och en Ronny som inte mådde så bra. Då tar Ronny fram telefonen och ringer en hjälpsam granne som kommer och tar vår packning och Ronny …

Jag fick inte plats så jag fick traska hem … var ok det med för solen kom fram en stund medan jag gick där och njöt av de friska dofter som man känner längs vägen när man bor på landet.

Nu är vi hemma och Ronny har fortfarande feber, då är det skönt att vi är hemma. Även om vi tyckte det var i varmaste laget många gånger så kunde det varit lite varmare här nu. Har på mig långbyxor och strumpor för första gången på tre och en halv vecka … Tur att vi är lediga några dagar till så vi kan packa upp och tvätta innan vi får besök nästa vecka …