En dag på Patmos med Ronny & Carina

Efter en god natts sömn åt vi frukost med nybakat bröd, som Ronny varit och köpt, på vår lilla balkong. Gott var det … På bilden ser man honom komma hem med det nybakade brödet ...

När vi skulle ge oss iväg i dag så kom vår värdinna och undrade om vi ville byta rum till det som var bredvid. Det var större och hade köksdel. Vi tackade ja och det ombesörjde att alla våra saker blev överflyttade medan vi var iväg.

I dag skulle vi hyra Vespa och se ön från den sidan. Ronny blev hämtad av en uthyrare, och ni skall veta att jag var orolig för om han skulle hitta tillbaka, men det gjorde han. Vi satte kurs mot Choras och dess kloster. Högt uppe på kullen finns den lilla staden som omger klostret.

       

Vi tänkte att vi nog skulle vara lite kulturella med på resan, så vi löste biljetter och gick i i klostret. Då jag hade något för korta byxor som gjorde att mina knä syntes fick jag tilldelades jag en kjol som döljde dessa. Blev ingen stilbild på detta och kan inte påstå att det var någon vacker kjol heller. Blev inga andra foton heller från klostret då det var fotoförbud där inne.

Det är pampigt och en speciell känsla infinner sig när man träder in i byggnader med religionsanknytning. Kanske bara är jag som känner så är det. Jag börjar fundera mycket på det som finns där. Innan vi lämnade passade vi på att tända ett ljus var för våra nära och kära …

Sedan gick färden vidare kors och tvärs över ön.

           

       

          

 

Avslutade med en egen vik längst upp på norra delen av ön …

       

 

När vi skulle köra hem la vespan av mitt i en liten backe. Vi kollade bensinmätaren och den visade inte mycket men när vi tittade i tanken var det bensin kvar. Ronny försökte och försökte starta igång den utan resultat … då trädde jag in och gjorde ett försök och lyckades med en gång … Ronnys kommentar ”Tack! Men det är inget för bloggen detta” men tji fick han …

När vi kom hem, framåt seneftermiddagen, satte vi oss på balkongen med lite bröd, tzatsiki, oliver och vin. Började titta lite på vår fortsatta färd med. Vi har varit borta två veckor nu så vi börjar planera lite efter vart vi kommer flyga hem ifrån. Inget är dock klart än.

När skymningen föll gick vi in till staden för att få i oss lite middag. Valde ett ställe där det var väldigt mycket gäster på liten yta. Här är det säkert bra mat … fick bord, satte oss och fick menyn … ren fiskrestaurang.  Ronny ville gå men jag lyckades övertala honom att vi skulle vara kvar. Fotona efter maten talar för intrycket av maten …

   


Kommentarer
Postat av: madde

Vilka goa foton!

Svar: Vi har det gott med Madde.
Ronny&Carina

2012-06-30 @ 16:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0