Förlåt ...

... att det inte kommit några inlägg. Inget internet på ön Lipsi på några dagar. Därför kommer nu mycket på en gång. Tröttnar ni så får ni fortsätta en anna gång ...

Så var det en ny dag på vår lilla resa och denna dag tillbringade vi på Leros. Frukost i lugn och ro och sen fixade till oss för en dag på ön på Vespa. Åkte ju runt på södra delen av ön i går kväll så nu var det dax för den norra.

Vi hittade en liten vik som vi stannade till vid och badade en stund. En mysig liten vik med få besökare, sandbotten och varmt i vattnet.

Drog vidare ut på lite olika vägar. En del var återvändsgränder, vilket inte skyltades med på något sätt. Det var bara att vända och köra tillbaka samma väg som vi kom från. Andra vägar tog oss vidare längs öns gator. Mycket bebyggelse och mycket fina blommor …

Kl. 17 skulle Vespan vara lämnad. Vi kände redan kring 15 att vi var klara med åkandet och hade sett vad vi ville av Leros. Körde till vårt boende och lämnade av det mesta där. Snörade på oss gympaskorna och körde för att lämna Vespan. När vi kommer dit finns det inte en människa där. Dörren är öppen, TV är på, nyklar i mopeder och motorcyklar som stod utanför … Vi hojtade och vi letade men lyckades inte hitta någon. Ställde Vespan, la hjälmarna på bordet och skrev ett meddelande att vi varit där mellan den och den tiden (mellan 15-20 minuter var vi där) och att ingen varit på plats. Sen gick vi …

Traskade vägen tillbaka, som tog ca 25 minuter, i 35-40 graders värme. Vi tog det lugnt så det gick bra. Skönt att röra på sig lite med efter allt åkande.

Vi hade innan på dagen bestämt att vi skulle besöka den närliggande restaurangen (den enda i närheten) för att inte kvällens middag. Efter dusch och fix begav vi oss de kanske 200 meterna dit. Blev väl omhändertagna av ägaren Fotis. Han tyckte nog att vi var mycket trevliga … Kan även bero på att vi var de enda gästerna där mellan 19.00-21.00 då vi gick därifrån.

Innan vi hade gått från …. Hade vi hunnit prata mycket med Fotis om både livet på Leros som restaurangägare, det som händer i Grekland, fotboll och lite annat. Han fixade dessutom boende till oss på Lipsi som vi har som nästa mål. Skall bi spännande att se vad det blir …

Avslutade kvällen på serveringen vid vårt boende med öl och vin och fotboll, England-Italien. Begav oss till vårt rum efter första halvlek och skulle se andra på Tv på rummet. Jag somnade och Ronnys såg inte hela han heller …

Oj vad tiden går.

Vi har redan varit iväg över en vecka och hunnit med två öar förutom dagarna på Kos. Kalymnos och Leros avklarade och har vi gått i land på Lipsi. Är nog den minsta av de öar vi har funderat på att besöka.

Bild på detta kommer senare då vi glömt lägga över den från mobilen till datorn :).

Väl i Marina gick vi till bokningen av båtar för att höra oss för om vilka som gick och vad de kostade. Valde den som var billigast och som i och med det tog lite längre tid. Men vad gör det med tiden … vi har ju semester och pengarna kan vi ha roligare för dit vi kommer. Båten gick 13.30 så vi fick lite tid att sätta oss och ta en fika innan avgång.

När vi kom till Lipsi stod Madam Anna och väntade på oss som det var överenskommet. Vi kom till rummet och fick veta att vi skulle få ett nytt nästa dag. Ett som var större och som hade balkong mot havet. Var ok för oss. Viktigast är att det känns rent och det gjorde det verkligen.

Tog oss en lite runda i den lilla staden för att handla in lite till vårt kylskåp. Men den lilla stadens Super Market var stängt för siesta. Vi strosade vidare och hittade ett öppet konditori. Där fick det bli en fika, inte med kakor eller sådant gott, utan med en god varm typ tunnbrödsrulle med ost, skinka, ägg och annat gott i.

Vi fick inköpt det vi behövde och middagen för kvällen blev stekt kycklingfilé med råstekta potatisar, grekisk sallad och dryck. När vi skulle äta hade mörkret fallit så det blev tända ljus på bordet med.

Tog oss en kvällsstros längs hamnen innan vi kröp till kojs.