Har missat ett helt stycke ...

... i förra inlägget. Ni som läst och sett något om att bild kommer senare undrar säkert vad et var eftersom det inte passade in riktigt i övriga texten. Här kommer både texten och bilnen i stället.
Detta var sista morgonen på Leros om någon funderar på vart vi var då. Den första delen innom " finns på det riktiga inlägget.
 

"Oj vad tiden går. Vi har redan varit iväg över en vecka och hunnit med två öar förutom dagarna på Kos. Kalymnos och Leros avklarade och har vi gått i land på Lipsi. Är nog den minsta av de öar vi har funderat på att besöka."

Kanske skall börja från början i dag. Vet inte om det är för att det är så varmt eller om det är som det brukar bara. Vaknade innan kl. 7 i dag. Varmt som bara den på rummet så jag steg upp och satte mig på skuggsidan och fortsatte på min bok. Föresten så är det bok nummer två på resan. Har redan läst ut ”Avig Maria” och nu är jag en bra bit in på boken om Zlatan. Hade så gott som bestämt mig redan när den kom ut att jag inte skulle läsa den. Är inte något ”Zlatan fan” just. Tycker mest han är kaxig. Men den där boken liksom drogs till mig när jag letade böcker för resan så den blev inköpt i alla fall och nu är det svårt att släppa den … Så den är nu min läsning. Kan varmt rekommendera ”Avig Maria” med. Hade svårt att släppa den också. Blev i alla fall ca en timmes läsning innan Ronny vaknade till.

Vi packade ihop våra saker och fixade frukost. Mellan 11-12 skulle värdinnan på Hotell Anni köra oss till hamnen. Mellan frukosten och till vi skulle åka blev det lite tid att fördriva så jag tog min bok och gick ner till stranden och la mig i en solstol och läste medan Ronny gick på hajjakt … Det var väl kanske inte planerat att det skull bli så, men under promenaden som han tog längs stranden så var det en man som hade fångat en haj som Ronny fick hjälpa till att hänga upp så de kunde rensa den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0