Vi har det bra …

… med sol och bad. Åkte till en underbar strand efter frukost. Vattnet så blått och klart så man kunde nästa tro att man var i en bassäng. Här njöt vi av badet och utsikten några timmar.

   

Lämnade tillbaka vespan och så kollade vi tider och priser för nästa transport. Blir nog i morgon kl.9.45 som det ser ut nu. Det får morgondagen utvisa …

Toast och kaffe med Medelhavet framför oss … Vi har det gott …

Nyduschad, insnodd i ett badlakan, med ett glas rött, sittandes på balkongen en

onsdagseftermiddag kl. 15.00 …

       

Eftersom det var fotboll denna kväll kom vi fram till att vi skulle försöka hitta ett ställe som både hade mat och fotboll. Blev lite si och så med det. Hamnade på en av de små restaurangerna i hamnen som ser ut att bara besökas av greker … Satte oss och bad om menyn. Någon sådan hade de inte utan hon skulle berätta för oss vad de hade. Började med grillad bläckfisk … då bad vi att få Meze, som är flera smårätter. Meze, öl och vin fick det bli denna kväll.

Från där vi satt kunde man på en stor TV-skärm även se matchen. Så på så sätt fick vi igentligen båda … Gick över dit sen och drack kaffe och såg resten av matchen. Blev en Brownie för mig med och kaffet som Ronny tog var inte vanligt utan Irish …

Blev en sen kväll med förlängning och straffar på matchen. Eftersom vi skulle vidare på morgonen så behövde vi komma upp i tid för att hinna få ihop allt. Brukar inte vara några problem att komma upp … men blev lite orolig under natten. Först flyger Ronny upp och hojtar att det är massa mygg i rummet. Satte igång myggdödaren och så var det lugnt … Helt plötsligt smäller det till ute på balkongen. Ronny går upp och kollar. Det är klädstället som vält av vinden … Tur att det inte var värre. Ronnys ord efter detta var ”nej nu får man nog ställa klockan och det skall hålla på så här hela natten”.  Av dessa orden fick jag en skrattatack så tårarna sprutade på mig och varje gång jag lyckades sluta skratta kom tanken på hur han sa det tillbaka och skrattet med det. Börjar skratta nu med när jag försöker få ner det på pränt. Till slut somnade vi i alla fall och sov gott ända tills morgonen …

 


Kommentarer
Postat av: Becca

Hahahaha. Jag skrattar med så tårarna sprutar när jag läser. Ser det framför mig :)

Svar: Tur att fler kan ha roligt åt det ... Ni vet ju ni gryn ...
Ronny&Carina

2012-06-29 @ 21:58:46
URL: http://Rronnysdother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0